tiistai 22. heinÀkuuta 2025

Digipakko?


 TiedĂ€ttekö, ei se digilaitteiden kĂ€yttö ole kaikille niin yksinkertaista ja helppo juttu. Osalla myös henkilökohtainen kontakti asiakaspalvelijaan on olennainen.
Nyt asia on tullut laajalti esille pikaruokapaikoissa.  Monessa pikaruoapaikassa on tilausautomaatit asetettu siten, ettĂ€ voisi kuvitella tilauksen onnistuvan vain siinĂ€. Ei se totuus nyt ihan sellainen ole, vaan yritykset haluavat nopeuttaa (?) palvelua automaattien avulla. Eli, kyllĂ€ asiakaspalvelijalta voi edelleen tilata haluamansa tuotteen ja hĂ€nelle myös maksaa.

MinĂ€ kuulun niihin, jotka kyllĂ€ nuo perusautomaatit osaan kĂ€yttÀÀ, mutta ihan periaatteesta tilaan asiakaspalvelijalta. TĂ€mĂ€ on oma kannanottoni siihen, ettĂ€ asiakaspalvelijoina työllistetÀÀn ihmisiĂ€. Jos kaikki hoidetaan automaateilla, pian meillĂ€ on taas lisÀÀ monia työttömiĂ€ ihmisiĂ€.  Ei siis pakko digitaalisesti ja siitĂ€ minĂ€ pidĂ€n kiinni. Samasta syystĂ€ en kĂ€ytĂ€ kauppojen omatoimikassoja.

2 kommenttia:

  1. Olen aivan samaa mieltÀ kanssasi; asiakaspalvelua tÀytyy pitÀÀ yllÀ ettÀ työpaikat sÀilyvÀt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain toisaalla vastauksen tĂ€hĂ€n aatokseeni: "KyllĂ€hĂ€n niillĂ€ nuorilla nĂ€yttÀÀ olevan töitĂ€ hampurilaisia vÀÀntĂ€essÀÀn". Tuli kyllĂ€ harmistus. Toki hampurilaisia ym. tekemÀÀn tarvitaan työntekijöitĂ€, mutta monelta jÀÀ työ, jos kaikki automatisoidaan. Pian automaatit tekevĂ€t ne hampurilaisetkin. 😒

      Poista

Niinkuin toivot muiden kommentoivan sinulle, niin kommentoi sinÀ muille.
Asiattomat viestit poistetaan selityksettÀ.