tiistai 22. heinÀkuuta 2025
Digipakko?
TiedÀttekö, ei se digilaitteiden kÀyttö ole kaikille niin yksinkertaista ja helppo juttu. Osalla myös henkilökohtainen kontakti asiakaspalvelijaan on olennainen.
Nyt asia on tullut laajalti esille pikaruokapaikoissa. Monessa pikaruoapaikassa on tilausautomaatit asetettu siten, ettÀ voisi kuvitella tilauksen onnistuvan vain siinÀ. Ei se totuus nyt ihan sellainen ole, vaan yritykset haluavat nopeuttaa (?) palvelua automaattien avulla. Eli, kyllÀ asiakaspalvelijalta voi edelleen tilata haluamansa tuotteen ja hÀnelle myös maksaa.
MinÀ kuulun niihin, jotka kyllÀ nuo perusautomaatit osaan kÀyttÀÀ, mutta ihan periaatteesta tilaan asiakaspalvelijalta. TÀmÀ on oma kannanottoni siihen, ettÀ asiakaspalvelijoina työllistetÀÀn ihmisiÀ. Jos kaikki hoidetaan automaateilla, pian meillÀ on taas lisÀÀ monia työttömiÀ ihmisiÀ. Ei siis pakko digitaalisesti ja siitÀ minÀ pidÀn kiinni. Samasta syystÀ en kÀytÀ kauppojen omatoimikassoja.
Tilaa:
LÀhetÀ kommentteja (Atom)
Olen aivan samaa mieltÀ kanssasi; asiakaspalvelua tÀytyy pitÀÀ yllÀ ettÀ työpaikat sÀilyvÀt!
VastaaPoistaSain toisaalla vastauksen tĂ€hĂ€n aatokseeni: "KyllĂ€hĂ€n niillĂ€ nuorilla nĂ€yttÀÀ olevan töitĂ€ hampurilaisia vÀÀntĂ€essÀÀn". Tuli kyllĂ€ harmistus. Toki hampurilaisia ym. tekemÀÀn tarvitaan työntekijöitĂ€, mutta monelta jÀÀ työ, jos kaikki automatisoidaan. Pian automaatit tekevĂ€t ne hampurilaisetkin. đ
Poista