"Asiakaspalvelu on se, mitä asiakas kokee ja kohtaa asioidessaa yrityksen tai palveluntarjoajan kanssa. Se on asiakkaan ja asiakaspalvelussa työskentelevän henkilön välinen kohtaaminen joko kasvokkain tai esimerkiksi sähköisen palvelun kautta. Hyvää asiakaspalvelua on yrittää ennakoida ja täyttää asiakkaan odotukset, tarpeet ja toiveet", kertoo Wikipedia.
Asiakaspalvelu on monella tavalla vaativa ammatti. Totuus kun on, että jokaisella on joskus se huono päivä, jolloin on väsynyt tai ärtyyntynyt tms. ja on vaikea olla positiivinen asiakkaan aikana. Kuitenkin ne hankaluudet eivät ole asiakkaan syy, joten asiakaspalvelussa työskentelevän on opeteltava sulkemaan mielestään hankalat asiat. Se ei ole helppo juttu, mutta on mahdollista.
Minä noudatan tapaa, jossa aika herkästi "äänestän jaloillani" eli, saatuani huonoa palvelua, vaihdan palveluntarjoajaa. Onneksi aika monessa asiassa se on mahdollista.
👉 Esimerkkinä vaikka tilanne, jossa asiakaspalvelija aloittaa keskustelun haukkumalla tiettyä ihmisryhmää. Siihen keskusteluun en lähde ja sen myös olen ko. henkilölle kertonut. Lisäksi annoin palautteen palveluntarjoajaorganisaatiolle, sillä minusta jokaisella saa toki olla omat mielipiteet, mutta asiakaspalvelussa tulee olla viisas keskusteluja alkaessaan. Muiden haukkuminen ei ole viisautta.
👉 Esimerkkinä vaikka tilanne, jossa asiakaspalvelija aloittaa keskustelun haukkumalla tiettyä ihmisryhmää. Siihen keskusteluun en lähde ja sen myös olen ko. henkilölle kertonut. Lisäksi annoin palautteen palveluntarjoajaorganisaatiolle, sillä minusta jokaisella saa toki olla omat mielipiteet, mutta asiakaspalvelussa tulee olla viisas keskusteluja alkaessaan. Muiden haukkuminen ei ole viisautta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Niinkuin toivot muiden kommentoivan sinulle, niin kommentoi sinä muille.
Asiattomat viestit poistetaan selityksettä.